• RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK
  • RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK
  • RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK
  • RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK

RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK

Ref :
8059619
Key feature
Available in 2 lengths: 50 cm and 65 cm. The 50 cm length is ideal for show jumping as it does not hinder the rider's movements.
Users reviews
4.1 / 5 227 ratings
£3.69*

6 AVAILABLE MODEL(S)

  • RIDING HORSE RIDING 65 CM CROP - GREY/BLACK
  • Riding Horse Riding Crop 65 cm - Neon Orange/Black
  • Riding Horse Riding Crop 50/65 cm - Fuchsia/Grey
  • Riding Horse Riding Crop 50 cm - Navy/Turquoise Blue
  • Riding Horse Riding Crop 65 cm - Navy/Turquoise Blue
  • RIDING CROP 50 CM - GREY/BLACK

Products benefits

Ergonomic grip
Ergonomic non-slip handle designed for both children and adult riders.
Durability
Flex-resistant polycarbonate core.
Versatility
Length 50 cm: ideal for ponies and show jumping; 65 cm: multi-purpose.

Features

Length
50 cm
Components
Handle : 100.0% Rubber - Synthetic Palm : 100.0% Rubber - Synthetic Pole : 100.0% Polycarbonate (PC)
Designed to
backing up the rider's leg aid (size 65 cm). Encouraging the horse to jump when approaching an obstacle, or after refusal (50 cm).
Guarantee
2 years

Advice

Care instructions
No maintenance required
Storage Tips
Store flat in a clean and dry place.
RESTRICTED USE
Use of a crop is prohibited in Pony Games.

Additional information

Length:
available in size 50 cm and 65 cm
Keeper
Open keeper

Users reviews

4.1 / 5 227 ratings
195 users recommended this product
Favourable review more useful
That review has been deposited on this product version
Man
30-39 years old
20 August 2014
Use since 2 to 8 weeks
Excellent, well priced crop.
Perfect Length for jumping Too short for general riding

A really great comfortable crop. The clapper really works, need to to hit the horse at all hard, a very gentle tap produces a sharp noise that seems to be enough to wake him up!

Critical review more useful
That review has been deposited on this product version
Woman
+60 years old
11 August 2015
Use since 3 to 6 months
Cravache Riding
Bonne prise en main Ce casse vite

Je suis décue de cette achat, au bout de 6 mois le bout de la cravache c'est casé alors que j'en prenais soin pour ne pas qu'elle ce casse. J'ai essayé de recoller l'embout mais cela na pas fonctionné le bout c'est encore une fois cassé duant ma reprise...
Je conseil cette cravache pour les débutant ou petit nuiveau

Brand response :

Bonjour Madame,

Je vous remercie d'avoir donné votre avis sur la cravache Riding Fouganza. Je suis désolée que votre achat vous ait déçu.
Le problème que vous avez rencontré n'est pas normal d'autant plus que vous avez pris soin de votre cracache.
Il est très probable que votre produit soit défectueux.
Je vous encourage donc à vous rendre en magasin Décathlon afin de procéder à l'échange de votre cravache.

Bien cordialement,
Marie, Assistante chef de produit Fouganza

Juliette find this answer useful

  • Man
    30-39 years old
    20 August 2014
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    Excellent, well priced crop.
    Perfect Length for jumping Too short for general riding

    A really great comfortable crop. The clapper really works, need to to hit the horse at all hard, a very gentle tap produces a sharp noise that seems to be enough to wake him up!

  • Man
    50-59 years old
    13 March 2015
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    purchase confirmed
    sehr gutes Preis -Leistung -Verhältnis
    super schnelle Lieferung

    Meine Frau hat mich für den Kauf gelobt - ein tolles Gefühl..

  • Man
    02 July 2014
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    purchase confirmed
    alle Disziplinen?
    Preis-Leistung Beschreibung

    Unser Reitlehrer meinte, es handelt sich hier um eine für das Springreiten geeignete Reitgerte, nicht wie in der Beschreibung angegeben um eine für "alle Disziplinen".
    Deshalb wird diese Reitgerte nun als Spielzeug Verwendung finden.

    Brand response :

    Guten Tag,

    vielen Dank für Ihre Produktbewertung der Reitgerte von Fouganza.

    Sollten Sie mit der Reitgerte nicht zufrieden sein können Sie selbstverständlich von unserer 4-Wochen Zufriedenheitsgarantie Gebrauch machen und bis zu 4 Wochen nach dem Kauf das Produkt in Ihrer nächsten Decathlon-Filiale oder im Online-Shop retournieren. Sollten Sie dabei Hilfe benötigen können Sie sich gerne an unser Service-Team service[at]decathlon.de wenden.

    Als Alternative empfehle ich Ihnen die Reitgerte Ascot in 75 cm oder 90 cm: http://www.decathlon.de/reitgerte-ascot-basic-schwarz-75-cm-id_2968788.html oder http://www.decathlon.de/reitgerte-ascot-basic-schwarz-90-cm-id_2968796.html

    Mit sportlichen Grüßen

    Florian

    Team DECATHLON

TOP OF PAGE